Den äldsta bloggerskan

 

Dagny Carlsson är Sveriges — kanske världens — äldsta bloggare. Hon är frisk och nöjd. Hon är 103 år.

 

bild: Bojans blogg
Dagny Carlsson, 103 år

 

Ursprungligen kommer Dagny Carlsson från Kristianstad, men har under de senaste 65 åren bott i en Stockholmsförort. Hon använder varken rollator eller stödkäpp, men har säsongskort för tunnelbanan. Färdtjänsten är ingenting för henne.

Dagny Carlsson fick sin första dator när hon var 93 år och deltog i sin första datorkurs när hon var 99 år. Senare har hon också lärt sig bildhantering och att blogga.

 

Läs, lyssna och se >>

Vid 103 år är jag aktivare än någonsin. Sveriges Radio, P1, Tendens. 2015-08-24.

”Jag är en tuff tant, som gillar det mesta”. Det roliga gillar jag mest. Välkommen till min blogg. Dagny Carlsson, alias Bojan.

Nu måste alla läsare vara uppmärksamma om ni vill följa min blogg i fortsättningen.

Det har blivit för trångt på sidan Blogga med mig. Därför fortsätter jag på Min blogg avsnitt 2.

Välkomna till min nya sida. Jag upprepar namnet som är Min blogg avsnitt 2.

 

SL

 

Kommentarer inaktiverade.